Eva Diez
“Que el somriure que ve a la teva boca en recordar-me sigui fruit dels bonics moments que vam crear junts i de la certesa que conèxier-nos va valer la pena.”
L’Eva és oculta, massa. I és talent, moltíssim. La mou fer coses amb impacte, i ho fa des del que millor sap fer: construir marques que inspiren, que transformen. Marques que parlen a les nenes i a les joves, per recordar-les que sí que poden, que la tecnologia també és seva, que el futur també és per a elles. I ho fa en gran, com pensa ella: amb temps, amb recursos, amb xarxes i amb projectes globals, perquè l’impacte no entén de fronteres, i per a l’Eva, o arriba a totes, o no és suficient.
L’Eva és generositat, sempre. Viu a l’altre costat de l’Atlàntic, i tanmateix, és a prop. Molt a prop. No hi ha fusos horaris ni oceans que li impedeixin preguntar-te amb naturalitat: en què et puc ajudar? I quan ho pregunta, ho fa de veritat. Perquè l’Eva hi és, sempre hi és.
Per això, l’Eva ja no pot continuar sent invisible. Perquè quan algú combina així el talent, l’acció i el cor, no només mereix ser visible: ho ha de ser.
1. Com et defineixes quan ningú et mira?
Llar de foc, curiosa i romàntica.
2. Quan penses en el teu talent, en allò que aportes més enllà del rol, en el que et fa únic/a, què diries que és?
Crec que el meu talent és l’empatía, connectar a les persones, inspirar-les i mobiitzar-les perquè la visió es converteixi en l’acció i les coses passin. L’empatía és un do, és una fortalessa al mateix cop que la meva debilitat, em permet llegir a les persones, intentar escoltar i comprendre abans de jutjar i és la base de la qual construeixo les meves relacions i el meu lideratge.
3. Quins valors regeixen la teva vida i com es manifesten en el teu dia a dia?
Lleialtat, generositat i determinació. La lleialtat és ser fidel a les persones en què deposites la teva confiança i ser fidel en les que dipositen la seva confiança en tu, i defensar-les sempre, encara que en privat hagis de tenir converses incòmodes. La generositat és la meva constant, dono sense pensar, dono sense esperar a canvi, dono perquè no ho puc evitar. I la determinació… és el meu segellñ. Sóc competitiva i no hi ha res que em motivi més que un repte complicat, perquè no únicament ho resoldreé sinó que ho “brodaré” jajaja.
4. Què busques en el que fas, professionalment o personalment?
Cerco construir, busco ajudar, busco que tingui valor i que serveixi per millorar l’entorn, el món, la societat. Busco gaudir, passar-m’ho bé, mentre creixo i aprenc. I busco gaudir conèixer històries, persones, idees, llocs que m’inspirin i m’emocionin.
5. Què t’enamora, et mou, t’emociona?
M’enamoren les persones generosas, apassionades ama allo que fan, creatives, intel·ligents, que em fan reflexionar i aprendre. M’emociona la sensibilidad, la bona música, la poesía, el teatre, la dansa, l’art o una bona conversa. Em mou crear alguna cosa ambas sentir, compartir el camino amb els meus, la veva família i els meus amics, els meus col·legues, els meus bèsties, i pensar que l’esforç que fem transforma vides.
6. Què detestes profundament?
L’egoisme. La mentida. La propaganda. La manca de pensament crític, la injustícia. I… el wasabi jajaja.
7. Què passa quan et veuen de veritat?
M’espanto. Però si em sento segura, em quedo. Ni hi ha millor espai on pots ser tu mateixa, sense demostrar, sense protegir-te i gaudint de la vida sense judicis ni prejudicis.
8. En quin tipus de decisions t’agrada ser?
A les de visió i posicionament. A les de definició. A les creatives. A les d’anàlisi per resoldre problemes molt molt complicas per trobar una solució que no sols resol el problema sinó que el converteix en una oportunitat guanyadora.
9. Quina mena de converses creus que falten a les empreses avui?
Converses reals i profundes per conèixer bé les persones, saber quins són els seus anhels i els seus pròsits i intentar conectar-los amb la tasca que duen a terme i/o amb el propòsit de l’empresa. Converses per aconseguir que les persones puguin aportar el màxim del seu valor i que exerceis la seva tasca amb sentit.
10. Què és alguna cosa valuosa que vas aprendre d’un fracàs?
Que tot és relatie, que un fracas de vegades no es mereix el pes emocional que li donem. Un mateix error pot ser un avenç o una caiguda seguns que s’observi. Que guanyar perspectiva és important i que no hi ha res millar que un fracàs per vuele qui es queda al teu costat. I que com va dir Escarlata O’Hara “després de tot…demà serà un altre dia”.
11. Com saps que has aportat valor en un projecte o en una relació professional?
Perquè he activat l’acció, perquè els numeros, els KPIs, són millors que quan vaig arribar; però sobretot perquè la meva presència deixa estructura i no dependència, i l’equip pot seguir sense mi perquè he ampliat l’espai del que és possible per a tothom.
12. Si haguessis de triar una frase famosa que et representi, quina seria?
Fer possible alló impossible.
13. Què t’agradaria explorar o construir en aquesta etapa de la teva vida?
En aquesta etapa de la meva vida m’agradaria consolidar allí que j he sembrat. Explorar com convertir impacte social en estructura duradora. M’interessa aprofundir en la intersecció entre propòsit, estratègia i mesurament, demostrant que el canvi social també es pot i ha de gestionar amb excel·lència i dades.
14. Si poguessis escriure una frase que algú recordés de tu d’aquí a 10 anys, quina seria?
Que el somriure que ve a la teva boca en recordar-me sigui fruit dels bonics moments en recordar-me sigui fruit dels bonics moments que vam crear junts i de la certesa que conèixer-nos va valer la pena.
Impacte | Creativitat | Executora | Directora Fundacions